Entre en discontinuidad, 1966. Percepción y texto en una intervención urbana de Raúl Escari

Authors

  • Ezequiel Gatto

DOI:

https://doi.org/10.35305/b.v4i07.106

Keywords:

Raúl Escari, Perception, Text and Action, Referentiality, Argentinian Avant-Gard

Abstract

In October 1966, argentinean writer Raul Escari performed an artistic intervention in Buenos Aires city. In five important corners of the city he simultaneously delivered short texts which talked about the corners where they were being delivering. I consider that this artistic intervention includes among its characteristics and goals some thoughts and strategies significatives to think about the links between perception and text. So that, after tracking some ideas about perception, text and action, I try to find out in which specific ways Entre en discontinuidad configured a textual mode of intervention aiming to transform reader's perception. 

Author Biography

Ezequiel Gatto

Es Historiador y Profesor de Teoría Sociológica en la Facultad de Humanidades y Artes (UNR). Actualmente, en el marco del Doctorado de la Facultad de Ciencias Sociales (UBA), lleva adelante una investigación en torno a las relaciones entre música negra, experiencia racial y cambios socioculturales en los Estados Unidos durante los años del movimiento por los Derechos civiles y el Black Power. Ha publicado en diferentes revistas nacionales e internacionales. Participa en los colectivos Club de investigaciones Urbanas y Notas negras: música y política afroamericana.

Published

2014-09-21

How to Cite

Gatto, E. (2014). Entre en discontinuidad, 1966. Percepción y texto en una intervención urbana de Raúl Escari. Badebec, 4(07). https://doi.org/10.35305/b.v4i07.106