La escucha y sus párpados

Authors

  • Ana Porrúa

DOI:

https://doi.org/10.35305/b.v4i07.96

Keywords:

Federico Leguizamón, voice performances, Argentinian poetry, literary canon, American popular music

Abstract

The article investigates the mechanisms of interpretation and reading are made in the act of listening and performing in loud voice from a transposition of the idea of " spot" in the eye (Didi-Huberman 1997) or " rake " to the ear (Berger 2014). Limits and modulators would look, sound could interrogate those defined territories for the ear. The article analizes the performance on voice made by Federico Leguizamón and in the record Literatura que suena. 10 clásicos de la literatura argentina convertidos en canciones (Clase Turista 2014).

Author Biography

Ana Porrúa

(1962) es Dra. en Letras (UBA). Docente en la UNMdP e Investigadora independiente de CONICET. Ha publicado tres antologías de poesía Traficando palabras (Buenos Aires, El Quirquincho, 1989) ‘Alicia en el país de las pesadillas’ y otros poemas (Buenos Aires, El Quirquincho, 1992), y Animaciones suspendidas, una compilación de los poemas de Arturo Carrera (Venezuela, El otro el mismo, 2006). Es autora también de Variaciones vanguardistas. La poética de Leónidas Lamborghini (Rosario, Beatriz Viterbo, 2001) y de Caligrafía tonal: ensayos sobre poesía (Buenos Aires, Entropía, 2011). Es editora de BazarAmericano.

Published

2014-09-21

How to Cite

Porrúa, A. (2014). La escucha y sus párpados. Badebec, 4(07). https://doi.org/10.35305/b.v4i07.96