La buena pipa: juego y repetición

Authors

  • Matías Moscardi Universidad Nacional de Mar del Plata, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas

DOI:

https://doi.org/10.35305/b.v11i21.525

Keywords:

Play, Rhythm, Music, Dance, Joke

Abstract

In the current paper, I take as a starting point the “fort-da” description that Freud proposes in Beyond the Pleasure Principle, in order to think in the significance of play defined in this terms. At the same time, I propose to expand the relation between play –as Freud conceives it– and ryrthm (ryme), music and dance; but also jokes and stories as literary genres.

Author Biography

Matías Moscardi, Universidad Nacional de Mar del Plata, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas

Investigador de CONICET y doctor en Letras por la UNMdP, donde trabaja como docente. Publicó La máquina de hacer libritos. Poesía argentina y editoriales interdependientes en la década de los noventa (Eduvim, 2020). En poesía: Una, dos comadrejas (VOX, 2010), Bruma (VOX, 2012), Los misterios del punk rock (Neutrinos, 2015) y Strobel Street (Club Hem, 2016); y los libros La rosca profunda y otros ensayos (Prebanda, 2018) y ¡El Gran Deleuze! Para pequeñas máquinas infantes (Beatriz Viterbo, 2021). Coescribió, junto a Andrés Gallina, el Diccionario de separación. De Amor a Zombie (Eterna Cadencia, 2016).

Published

2021-10-25

How to Cite

Moscardi, M. (2021). La buena pipa: juego y repetición. Badebec, 11(21), 289–297. https://doi.org/10.35305/b.v11i21.525